Megosztás Megosztás a Facebook-on

Szandai töltés


Bernát Gáspár Alföldi utazás 1853 tavaszán címmel könyvben jelentette meg szolnoki utazását: Amint Szolnokot elhagyva, a tiszai híd végső pallóján kocsinkkal átdobogánk a szemünk elé örvénylett látvány borzasztó volt. A láthatárt környes-körül végnélküli tenger öleié. A hídfő karfáit nyaldosó áradat mentében keskeny fekete vonal sötétlett, ez volt a keskeny gáton vezető út. Fölötte itt-ott haragosan csaptak össze az átellenes hullámok... A csikók megrugaszkodtak és belemásztunk a feneketlen sülylyedőbe. Lovaink pihentek és fiatalok lévén, egy darabig serkentgetés nélkül lábalták a feneketlen sarat. De nemsokára a lovak tipegtek-dobogtak, kocsink azonban meg semozdult, bele ragadt a sárba. Végre szembejövő szekeresekkel megalkudtunk, és azok 15 lovat ragasztottak szekerünk elejébe. Így értünk rémítő torok- és ostorzengedelmek között a gát végére... Ez a gát tulajdonképpen a Tiszahíd híd meghosszabbítása, a mai 442-es út nyomvonala. Fontos szerepe volt régen, ezen zajlott egykor a közlekedés a Beké Pál-halom mellett folyt Szajol és Törökszentmiklóson át Debrecen felé.

Felkeresését 20 ponttal jutalmazzuk, 1853-ba repülhetünk vissza az időben.


Forrás: Kaposvári Gyula: A szolnoki vár kialakulása és helye a város települési képében II. rész: Szolnok város térképes, rajzos ábrázolásai (1810-1910)

Megtalálások száma: 6

 



Civil szervezet vagyunk, köszönettel fogadjuk
az SZJA 1%-os felajánlását adószámunkra: 1 8 8 2 4 3 6 4 - 1 - 1 6
Ez nagy segítség nekünk ahhoz, hogy hasonló, közösségeket megmozgató programokat tudjunk létrehozni,
mint amilyen a Szolnok 950 éves jubileumi pontkereső játékunk is. Gördögök SE. - Szolnok


Közeli helyek

  • A szolnoki vitorlázórepülés Pontszám: 20
    1935 nyarán, a Városháza garázsában építette meg Kubik János szolnoki asztalosmester - id. Rubik Ernő, a később világhírűvé vált repülőgép-tervező szakmai irányításával - az első motor nélküli sportgé