Megosztás Megosztás a Facebook-on

A szolnoki vitorlázórepülés


1935 nyarán, a Városháza garázsában építette meg Kubik János szolnoki asztalosmester - id. Rubik Ernő, a később világhírűvé vált repülőgép-tervező szakmai irányításával - az első motor nélküli sportgépet, az Imrét. Az ezüstre festett légi madarat július 20-án, kocsin szállították ki a szandai rétre. Az akkor már oktatói bizonyítvánnyal rendelkező Lovas István emelkedett fel vele több start-próba után, 100 m magasságot érve el, egy percig tartózkodva a levegőben. A vitorlázó oktatás is hamarosan elindult, bár rögtön tragédiába torkolott, Lovas István gépével a Szolnok-szandai repülősport első áldozata lett. Az első hangár 1938-ban épült meg a réten, 1940-ben felépült a Holt-Tisza partján a repülőkiképző-iskola épülete. A II. világháború azonban katonai hadszintérré változtatta a rétet, majd 1946. október 27-én megalakult a Szolnok Megyei Repülő Egyesület. 1985-ben, a szolnoki sportrepülés 50. évfordulója alkalmából nagyszabású vitorlázórepülő versenyt rendeznek, amikor is emlékművet állítottak az 50 éves szolnoki vitorlázórepülés emlékére.

Felkeresését 20 ponttal jutalmazzuk, 1935-be repülhetünk vissza az időben.


Megtalálások száma: 17

 



Civil szervezet vagyunk, köszönettel fogadjuk
az SZJA 1%-os felajánlását adószámunkra: 1 8 8 2 4 3 6 4 - 1 - 1 6
Ez nagy segítség nekünk ahhoz, hogy hasonló, közösségeket megmozgató programokat tudjunk létrehozni,
mint amilyen a Szolnok 950 éves jubileumi pontkereső játékunk is. Gördögök SE. - Szolnok


Közeli helyek

  • Szandai töltés Pontszám: 20
    Bernát Gáspár Alföldi utazás 1853 tavaszán címmel könyvben jelentette meg szolnoki utazását: Amint Szolnokot elhagyva, a tiszai híd végső pallóján kocsinkkal átdobogánk a szemünk elé örvénylett látván