Pest - Szolnok vasútvonal építését 1845. május 26-án kezdték meg és a vasútvonal és a vonalon lévő összes állomásépület 1847. augusztus 20-ra készült el. 1847. szeptember 1-én adták át, az ország második gőzvontatású vasútvonalaként. A Pestről induló, 16 kocsiból álló szerelvény katonazene és ágyúdörej közepette futott ki a pályaudvarról szeptember 1-én, és 3 óra 15 perc alatt ért a szolnoki indóházhoz. A 99 km hosszú vasútvonal felavatásán István főherceg mellett ott állt a vasúti közlekedés hazai meghonosításának élharcosa, Széchenyi István, valamint Kossuth Lajos is beszédet mondott. A klasszicista stílusban épült szolnoki indóház, még a mai napig is áll a vasútvonal eredeti végállomásán. A vasútvonal hozta el Szolnok fejlődését, ennek hatására az ipar látványos fejlődésnek indult az alföldi városban. Szeptember 1-je így lett részben a vasúti jubileuma és részben a Város napja. A mai vasútállomás aluljáróját kell felkeresnünk, ahol az oldalsó bemutató vitrinekben Szolnoki Vasúti Almárium részeként informálódhatunk Szolnok vasúti történelmével.
Felkeresését 20 ponttal jutalmazzuk, 1847-be repülhetünk vissza az időben.
Megtalálások száma: 61
József Attila szobra
Pontszám: 20
|
|
Müller Adolf rajza
Pontszám: 20
|
|
424-es gőzmozdony
Pontszám: 20
|
|
Szolnoki Vasúti Almárium
Pontszám: 20
|
|
Szolnok fekete napja
Pontszám: 20
|
|
Galaxis térplasztika
Pontszám: 20
|
|
Ejtőernyőzés történelme
Pontszám: 20
|
|
Első buszjárat
Pontszám: 20
|
|
Vásárhelyi Pál szobra
Pontszám: 20
|
|
Légópince
Pontszám: 20
|
|
Jubileumi emlékmű
Pontszám: 20
|
|
24 emeletes épület
Pontszám: 20
|
|